Marketing kan tegenwoordig op zoveel verschillende manieren dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Waar reclame maken vroeger vooral neerkwam op een advertentie plaatsen in de krant of in een tijdschrift, of op een boodschap via de radio uitzenden, heb je tegenwoordig veel meer keus. Natuurlijk is het voor een goede marketingstrategie bepalend wat jouw doelgroep is, maar sluit zeker de radioreclame niet uit. Onderzoeken hebben bewezen dat deze reclameboodschappen nog steeds hun nut hebben. Een effectief marketingbeleid Tegenwoordig werken veel bedrijven met innovatieve software, zoals het CRM-systeem van lime-technologies.nl. Met een dergelijk systeem heb je een snel toegankelijk en compleet overzicht van je klanten en…
-
-
Radio in Nederland
Nederland staat bekend om de vele radio shows met allerlei soorten dj’s, verschillende soorten muziek en andere soorten luisteraars. Dat er in ‘radioland’, zoals dat zo mooi heet, zoveel keuze is maakt het alleen maar beter. Je kunt als luisteraar zodoende nog wel eens switchen als je bepaalde muziek van een zender een beetje teveel gehoord hebt. Want een ander geluid op zijn tijd is natuurlijk nooit verkeerd. Mooie voordelen van uitgebreide keuzemogelijkheden zijn de opties om te schakelen. Er zijn websites waarop je alle radiostations kunt vinden. Vervolgens selecteer je er één die je graag wilt beluisteren. Maar dit is nog lang niet alles. Je hebt dergelijke websites en…
-
Vroeg uit de veren in je nieuwe kleren op zoek naar het geluid
Iedereen ziet er graag leuk uit, mooi, modern, hip netjes het kan allemaal fantastisch zijn als je maar de juiste outfit gevonden hebt. Je staat al vroeg op klaar om naar school te gaan en hijst jezelf tijdens het luisteren het geluid in je nieuwe kleren van https://kidsbrandstore.nl/ zodat je er top uitziet aan het begin van je dag. Je komt het schoolplein op en enkele kinderen groeten je, je luistert echter naar de radio dus je haalt even een oordop uit je oor. “Wat zei je? Had muziek aan verstond je even niet” is je antwoord. “Of je nieuwe kleding aan hebt, je ziet er zo hip uit “krijg…
-
Giel Beelen
De misschien wel meest schokkende radio DJ is toch wel Giel Beelen. Hij wordt niets voor niets al jaren de Schokjock genoemd. Een verwijzing naar zijn
-
Nieuwe ochtendshow 3FM
Vanaf het komende najaar krijgt Nederland er weer een nieuwe radioshow in de ochtend bij. Steevast zijn de shows in de ochtend en de late middag prime
-
De publieke omroep en commerciële zenders
Net zoals op de televisie het geval is heerst er altijd een soort van stille strijd tussen de zenders van de publieke omroep en de commerciële zenders
-
Ontwikkeling van de radio in een vogelvlucht
De radio bestaat al sinds de 19de eeuw maar pas in de 20de eeuw werd het gewoon dat mensen thuis een radio hadden. In Nederland kwam het eerste radioprogramma in 1919 in de lucht. De radio’s waren grote apparaten die een prominente plek in de huiskamer innamen. De elektronica werd beschermd door een houten behuizing. Door middel van grote draaiknoppen kon men de juiste frequentie opzoeken. Deze afstelling vergde geduld. Heel langzaam kwam, door het gekraak heen, steeds duidelijker geluid naarmate men dichter bij het juiste kanaal kwam. Het hele gezin, en soms ook buren of kennissen die geen radio hadden, verzamelden zich om de radio heen. De voornaamste functie…
-
Erik de Zwart
In zijn lange carriere is Erik de Zwart uitgegroeid tot een van de grootste radio makers van ons land. Jarenlang presenteerde hij vele programma's. On
-
Gerard Ekdom
Indien we hebben over de meeste succesvolle radio mannen van ons land hoort Gerard Ekdom toch zeker wel thuis in dit rijtje. Met de verschillende prog
-
De Gouden Radioring
Zoals de naam al doet vermoeden is de Gouden Radioring de award show voor radiomakend Nederland. Het kan een beetje vergeleken worden met de Gouden Te